DUA PENYERANG HANDALAN PEDATAR FC IBARAT RAUL & FERNANDO MORIENTES


ROMPIN, 22 Ogos 2016 : Tidak dapat disangkal lagi, gabungan dua penyerang hebat (MOHD NORHAFIZUL & MOHD AZLY) dalam pasukan PEDATAR FC sedikit sebanyak memberi impak pada pasukan. Kehebatan mengelecek dan menjaringkan bola pada pintu gol lawan sememangnya suatu perkara yang tidak boleh diambil remeh oleh pasukan lawan.

Hubungan baik mereka berdua samada di dalam mahupun di luar padang boleh diibaratkan umpama adik-beradik yang tidak dapat dipisahkan lagi. Kelincahan mereka berdua pula dan sefahaman ketika beraksi di ibaratkan seperti Raul & Fernando Morientes.

"Dibeli daripada Real Zaragoza, Fernando Morientes pada asalnya dibeli sebagai back up Davor Suker atau Predrag Mijatovic. Walaupun bergelar back up, Morientes menunjukkan dirinya lebih secocok dengan Raul berbanding Suker dan Mijatovic. Musim 1998/1999 ketika Real Madrid dikendalikan oleh John Toshack merupakan titik permulaan kelahiran pasangan Raul dan Morientes. Kedua-duanya serasi. Raul sebagai finisher yang laju dalam kotak penalti, Morientes sebagai pencipta yang kreatif dan kuat. Raul menjaringkan 80 gol sepanjang 4 musim berganding dengan Morientes."
 Semoga dengan kerjasama ahli-ahli pasukan dan dua penyerang hebat ini, pasukan PEDATAR FC bakal melangkah ke FINAL dan bergelar JUARA tahun 2016.

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »